با مشاهده این ۱۱ نکته، امنیت گوشی خود را افزایش دهید

[ad_1]

فارو- طبق یک گزارش، 30 درصد از دستگاه های اندرویدی در معرض خطر بیش از 20 آسیب پذیری حیاتی هستند. این بدان معناست که زندگی دیجیتالی شما، از جمله حساب های بانکی، برنامه ها، اطلاعات تماس شخصی و سایر اطلاعات شخصی، دائماً در معرض خطر حملاتی مانند بدافزارها، هکرهای سایبری، حملات فیشینگ و موارد مشابه است. در اینجا چند راهکار ساده برای حفظ ایمنی تلفن همراه و تبلت شما آورده شده است که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

به یک محیط چند کاربره بروید

اگر قصد دارید دستگاه خود را با شخصی به اشتراک بگذارید، مانند یکی از دوستان یا اعضای خانواده، پیشنهاد می کنیم یک کاربر جداگانه ایجاد کنید. این به شما امکان می دهد نرم افزارهای مهم، تاریخچه مرور و داده هایی مانند جزئیات مالی و رمزهای عبور را از آن پنهان کنید. به عنوان مثال، اگر شما و شخص مورد نظر یک حساب کاربری مشترک داشته باشید، در صورت دانلود و استفاده از بدافزار، داده های او و شما به خطر می افتد. بنابراین با ایجاد و استفاده از یک حساب کاربری دیگر می توانید مستقیما از این مشکل جلوگیری کنید.

برای ایجاد یک حساب کاربری جدید این مراحل را دنبال کنید: به تنظیمات بروید. افزودن کاربر را انتخاب کنید و سپس یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید.

11 نکته برای افزایش امنیت در دستگاه اندرویدی شما // ویرایش

همچنین می توانید یک حساب کاربری جداگانه برای فرزندان خود ایجاد کنید. این برنامه‌ها و داده‌های شما را ایمن نگه می‌دارد و همچنین می‌توانید فعالیت‌های آن‌ها، مانند برنامه‌ها و فعالیت‌های آنلاین را پیگیری کنید.

فقط به شبکه های امن متصل شوید

اگر از طرفداران هات اسپات های رایگان ارائه شده در کافه ها یا ایستگاه های مترو هستید، باید از خطرات احتمالی آنها نیز آگاه باشید. آنها ممکن است برای شما بسیار بیشتر از آنچه فکر می کنید هزینه داشته باشند! شبکه‌های W-Fi آنقدر که ما معمولاً فکر می‌کنیم یا می‌دانیم امن نیستند. ابزارهای آنلاین زیادی برای هک وجود دارد. 24.7 درصد از هات اسپات های عمومی باز هستند و با رمز محافظت می شوند. سعی کنید از شبکه های عمومی دوری کنید. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، اتصال خود را با استفاده از VPN رمزگذاری کنید. بسیاری از ارائه دهندگان VPN رایگان و قابل اعتماد وجود دارند که از برنامه های VPN برای اندروید نیز استفاده می کنند. این کار ترافیک دستگاه شما را رمزگذاری می کند و از شما در برابر برخی تهدیدات امنیتی ناشی از هات اسپات های عمومی WiFi محافظت می کند.

3- رمزهای عبور خود را غیرقابل هک کنید

یک رمز عبور امن می تواند داده های ارزشمند شما را ذخیره کند. اگر رمزهای عبور زیادی دارید و نمی توانید همه آنها را به خاطر بسپارید، می توانید از یک مدیر رمز عبور نیز کمک بگیرید. این اپلیکیشن رمزهای عبور شما را مدیریت و ذخیره می کند.

4- از امکانات امنیتی داخلی استفاده کنید

اندروید دارای بسیاری از ویژگی های امنیتی داخلی است که می توانید از آنها برای محافظت از دستگاه خود در برابر هکرهای ناخواسته و افراد مخرب استفاده کنید. حتما ابتدا یک قفل برای دستگاه خود تنظیم کنید. علاوه بر این، می توانید اثر انگشت خود را تنظیم کنید یا قفل چهره خود را باز کنید (اگر دستگاه شما از آن پشتیبانی می کند) یا Smart Lock را برای باز کردن آسان قفل دستگاه با استفاده از ویژگی قفل صفحه نمایش. همچنین باید گوشی خود را رمزگذاری کنید تا در صورت گم شدن از سرقت اطلاعات محافظت کنید. تمام این ویژگی ها را می توانید در قسمت تنظیمات و سپس امنیت و صفحه قفل انجام دهید.

11 نکته برای افزایش امنیت در دستگاه اندرویدی شما // ویرایش

5. همه برنامه ها و داده های حساس را قفل کنید

برنامه های حساس مالی، شخصی و سایر برنامه های تلفن شما نیاز به توجه ویژه دارند. علاوه بر استفاده از قفل صفحه، اگر گوشی خود را در اختیار شخصی قرار داده اید، باید آنها را با رمز دیگری نیز قفل کنید تا از دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در برنامه های تلفن همراه خود جلوگیری کنید. همچنین توصیه می شود از ذخیره عکس ها و فیلم های شخصی در تلفن همراه خود خودداری کنید و در این صورت حتما با اقدامات امنیتی دسترسی به آنها را مسدود کنید.

11 نکته برای افزایش امنیت در دستگاه اندرویدی شما // ویرایش

بسته به مدل دستگاه شما، دستگاه شما ممکن است گزینه های قفل برنامه داشته باشد. برای قفل کردن برنامه ها می توانید به تنظیمات، امنیت و صفحه قفل بروید. همچنین می توانید رسانه های حساس خود را با استفاده از برنامه AppLock رمزگذاری کنید. AppLock یک برنامه امنیتی رایگان است که می توانید آن را از فروشگاه Play دانلود کنید.

مجوزهای برنامه را به طور منظم مرور کنید

برنامه های اندروید ابتدا از شما اجازه دسترسی به دوربین، فضای ذخیره سازی و ویژگی های مختلف گوشی شما را می خواهند. در هر صورت، همیشه صادق نخواهد بود. برنامه ها ممکن است از چندین مجوز به تنهایی و بدون اطلاع یا رضایت شما استفاده کنند. به همین دلیل است که باید به طور مرتب مجوزهای برنامه خود را بررسی کنید. از قسمت تنظیمات و سپس اپلیکیشن ها می توانید به امتیازات اپلیکیشن دستگاه خود دسترسی داشته باشید. همچنین می توانید مجوزهای مورد نیاز را در قسمت دسترسی ویژه بررسی کنید.

11 نکته برای افزایش امنیت در دستگاه اندرویدی شما // ویرایش

هنگام نصب یک برنامه، مجوزهای آن را بررسی کنید. اگر مجوزی پیدا کردید که نباید در برنامه باشد، آن را نصب نکنید. به عنوان مثال، برای نصب یک بازی، مجوزهای فعال آن را بررسی کنید. اگر از ویژگی های خاصی از یک برنامه استفاده نمی کنید، مجوزهای آن را غیرفعال کنید. برای مثال می توانید میکروفون را خاموش کنید.

7. برنامه ها را از مکان های امن دانلود کنید

بر اساس گزارش امنیتی بررسی سال 2017 اندروید، PHA ها (برنامه های مخرب) 9 برابر بیشتر از دستگاه هایی که برنامه ها را از منابع شخص ثالث دانلود می کنند، PHA دریافت می کنند. این بدان معنی است که شما فقط باید برنامه ها را از فروشگاه Play دانلود کنید. با این حال، اگر به دلایلی نیاز به دانلود APK دارید، آنها را از مکان های شناخته شده دانلود کنید. نکته مهم دیگر این است که از دانلود فایل های APK کرک شده یا ویرایش شده خودداری کنید.

11 نکته برای افزایش امنیت در دستگاه اندرویدی شما // ویرایش

8. برنامه ها و سیستم ها را به طور منظم به روز کنید

یک سیستم به‌روز به دلیل آسیب‌پذیری‌های احتمالی، بیشتر در معرض خطر هک شدن است. می توانید از SnoopSnitch برای تست سیستم خود استفاده کنید. این در مورد یک برنامه قدیمی و قدیمی نیز صدق می کند. هکرها می توانند از یک برنامه به روز شده برای دسترسی به اطلاعات تلفن شما استفاده کنند. بنابراین مطمئن شوید که سیستم و برنامه های خود را به روز نگه دارید. اگر از فروشگاه Play استفاده می‌کنید، به تنظیمات بروید و سپس به‌روزرسانی خودکار برنامه‌ها و فعال کردن به‌روزرسانی خودکار برنامه‌ها.

11 نکته برای افزایش امنیت در دستگاه اندرویدی شما // ویرایش

9- راهکارهای امنیتی موبایل را نصب کنید

تمام نکات و ترفندها برای امنیت برای کسی آسان نیست. برای راحتی، امنیت قابل حمل را می توان نصب کرد. Mobile Security به شما کمک می کند تا این وظایف را انجام دهید یا این نکات را مرور و یادآوری کنید. این برنامه ها همچنین دارای محافظت آنتی ویروس و فایروال برای سیستم شما به طور کلی هستند. در میان این ابزارها، Lookout Security & Antivirus یکی از بهترین اپلیکیشن های امنیتی موبایل است. از ویژگی های برجسته آن می توان به وای فای ایمن و مشاور سیستم اشاره کرد.

11 نکته برای افزایش امنیت در دستگاه اندرویدی شما // ویرایش

10- یک برنامه پشتیبان و بازیابی دانلود کنید

در حالی که این نکات و ترفندها به شما کمک می کند دستگاه اندرویدی خود را تقویت کنید، به دلیل ماهیت برنامه ها، نمی توان آنها را 100% تضمین کرد. ایجاد نرم افزار با باگ صفر تقریبا غیرممکن است. مهاجم معمولا اطلاعات مهم یا حساس شما را می دزدد یا دستگاه شما را قفل می کند و از شما می خواهد که آن را بازیابی کنید. انجام یک نسخه پشتیبان در اینجا مفید خواهد بود. زیرا شما قبلاً اطلاعات خود را در مکانی امن ذخیره کرده اید و برای بازیابی آنها مجبور نیستید به هکر پول پرداخت کنید!

11 نکته برای افزایش امنیت در دستگاه اندرویدی شما // ویرایش

Super Backup & Restore یکی از بهترین برنامه های پشتیبان گیری برای اندروید است، اما نمی تواند از اطلاعات برنامه ها نسخه پشتیبان تهیه کند. Google همچنین گزینه‌هایی را برای پشتیبان‌گیری از داده‌های برنامه، سابقه تماس، مخاطبین و تنظیمات ارائه می‌دهد که می‌توانید در Settings> Backup & Reset> Backup My Data را فعال کنید.

11. راه حل امنیتی از راه دور را تنظیم کنید

11 نکته برای افزایش امنیت در دستگاه اندرویدی شما // ویرایش

اگر تلفن همراه شما گم شد، راه حل امنیتی برای کنترل از راه دور وجود دارد. محبوب ترین راه حل Find My Device از Google است که مستقیماً به حساب Google شما متصل می شود. اطلاعات رابط وب آن را از راه دور پاک کنید.

منبع: Hongkiat

[ad_2]

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما