آیا افشاگر سابق سیا از اندروید یا آیفون استفاده می کند؟

[ad_1]

در رفتن حفظ حریم خصوصی و اطلاعات چیزی است که همیشه در ذهن کاربران گوشی های هوشمند است، اما برای بسیاری از آنها می تواند جالب باشد که بدانند کارمندانشان از چه سیستم عاملی برای گوشی های خود از جمله سازمان سیا استفاده می کنند. . در اینجا به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت ادوارد اسنودن، یک مامور سابق سیا و NSA، زیرا ممکن است تنها فردی باشد که می تواند اطلاعاتی را در اختیار رسانه ها قرار دهد.

به گزارش فرارو، ادوارد اسنودن یکی از مشهورترین جاسوسان جهان است که در سال 2013 پس از همکاری با سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) از ایالات متحده گریخت و هزاران سند طبقه بندی شده و اطلاعات فوق سری دولتی را در اختیار NSA قرار داد. جهان. بابا به عنوان یک افشاگر برجسته آمریکایی، او هنوز نمی تواند به خانه بازگردد زیرا در حال حاضر به عنوان پناهنده در روسیه زندگی می کند که از سال 2020 به او اقامت دائم داده است. به جزئیات این فرد جذاب و افشاگری هایش نمی پردازیم، اما در این بین برایمان جالب است که این فرد چگونه از اطلاعات شخصی خود در گوشی خود محافظت کرده است.

آیا افشاگر سابق سیا از اندروید یا آیفون استفاده می کند؟

ادوارد اسنودن

پاسخ کوتاه به این سوال ادوارد اسنودن است. GrapheneOSسیستم عامل گوشی های هوشمند مبتنی بر اندروید را توصیه می کند. طی یک سال گذشته گزارش های متعددی در مورد امنیت و حفظ حریم خصوصی گوشی های هوشمند منتشر شده است و برخی رسانه ها لیستی از محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان از نظر حفظ حریم خصوصی را منتشر کرده اند. حتی پس از معرفی گوشی جدید آیفون 13، بسیاری از کاربران اصرار داشتند که اپل به همان اندازه که کوپرتینو ادعا می کند به حریم خصوصی افراد احترام می گذارد.

با این حال، اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به گوگل و اپل برای دسترسی به اطلاعات خصوصی خود اعتماد ندارید، ممکن است علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد GrapheneOS باشید. GrapheneOS یک پروژه غیرانتفاعی منبع باز است که توسط یک سازمان کوچک به رهبری مهندس امنیت دانیل میکا توسعه یافته است و هدف آن این است که یک سیستم عامل موبایل مبتنی بر اندروید برای حفظ حریم خصوصی و امنیت سازگار با برنامه های اندروید باشد. دانیل میکی می گوید: «امروز، اگر بخواهم یک گوشی هوشمند را پیکربندی کنم، از GrapheneOS به عنوان سیستم عامل پایه استفاده می کنم. من میکروفون را لحیم کردم و رادیو (سلولار، وای فای و بلوتوث) را در مواقعی که نیاز نداشتم خاموش کردم و ترافیک را از طریق شبکه torproject هدایت کردم.

آیا افشاگر سابق سیا از اندروید یا آیفون استفاده می کند؟

جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر نیز به GrapheneOS ابراز علاقه کرده است. اوایل سال جاری، جک دورسی، مدیرعامل توییتر، توییتی مرموز با پیوندی به وب‌سایت GraphinOS منتشر کرد که به نظر می‌رسید توصیه‌ای غیرمستقیم در مورد نحوه استفاده از سیستم عامل باشد.

اما استفاده از اندروید یا iOS چه اشکالی دارد؟

به قول ادوارد اسنودن: «سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید که تقریباً بر روی هر گوشی هوشمندی اجرا می‌شوند، نقص‌های برنامه‌نویسی متعددی را پنهان می‌کنند که به عنوان آسیب‌پذیری‌های امنیتی شناخته می‌شوند».

چرا GrapheneOS امن تر است؟

GrapheneOS یک تجربه جدید رادیکال نیست که نیاز به یک فرآیند یادگیری داشته باشد، بلکه یک تجربه آشنا برای اندروید است به غیر از اینکه از نظر فنی ایمن تر است. اول از همه، GrapheneOS، با وجود اینکه مبتنی بر اندروید است، هیچ برنامه یا سرویس داخلی گوگل ندارد، به این معنی که هیچ آب و هوایی از غول موتور جستجو دریافت نخواهید کرد، زیرا معمولاً اطلاعات کمی در مورد شما جمع آوری می کند. لازم به ذکر است که گوگل ظاهرا در برنامه PRISM آژانس امنیت ملی شرکت می کند که به این سازمان امکان دسترسی به اطلاعات افراد را می دهد. این بدان معنی است که Google در صورت درخواست، تمام اطلاعات مربوط به حریم خصوصی شما، از جمله ارتباطات اینترنتی شما را در اختیار NSA قرار می دهد.

آیا افشاگر سابق سیا از اندروید یا آیفون استفاده می کند؟

علاوه بر این، GrapheneOS رمزگذاری دیسک پیشرفته ای دارد که بسیار فنی نیست، به این معنی که دسترسی به فایل های شما برای هر کسی، حتی هکرهای حرفه ای، بسیار دشوار خواهد بود. حداقل در مورد نحوه عملکرد Wi-Fi، ردیابی سلولی و هر چیزی که عمدتاً به اشخاص ثالث (مانند ISP شما) متکی است و می تواند شما را شناسایی کند، یا اینکه چگونه می توانید از آن استفاده کنید، راهنمایی کنید. با آن ها تماس بگیر. بدون خطر.

آیا باید GrapheneOS را نصب کنم؟

حقیقت این است که کاربران عادی واقعاً نیازی به نصب GrapheneOS ندارند، با این حال، اگر فقط کنجکاو هستید یا واقعاً نگران حریم خصوصی خود هستید، می‌توانید به راهنمای نصب رسمی این سیستم مراجعه کنید.

منبع: phonearena

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما